Tutkimus: Epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia lapsille pitäisi rajoittaa eriarvoisuuden vähentämiseksi - Terveys - Satakunnan Kansa

Tutkimus: Epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia lapsille pitäisi rajoittaa eriarvoisuuden vähentämiseksi

Epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia lapsille pitäisi rajoittaa ravitsemuksen eriarvoisuuden vähentämiseksi, arvioidaan tuoreessa tutkimuksessa. Kuvituskuva.

14.10. 11:02

Helsinki

Epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia lapsille pitäisi rajoittaa ravitsemuksen eriarvoisuuden vähentämiseksi, arvioidaan tuoreessa tutkimuksessa.

Lapsille ja nuorille suunnattua epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia kartoitettiin tutkimushankkeessa, joka on osa valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoimintaa.

Tutkimuksen mukaan sääntelyssä tulisi huomioida, että elintarvikemarkkinointi on pitkälti siirtynyt sosiaaliseen mediaan. Nykysääntelyssä ilman suojaa jäävät tutkimuksen perusteella erityisesti 13–17-vuotiaat nuoret, jotka kohtaavat somessa paljon epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia.

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos