Verkkokauppa.com hyötyi koronan tuomista muutoksista kuluttajien käytökseen - Talous - Satakunnan Kansa

Verkkokauppa.com hyötyi koronan tuomista muutoksista kuluttajien käytökseen

Verkkokauppa.com saavutti tähän asti parhaan toisen neljänneksen tuloksensa.

16.7. 14:20

Helsinki

Verkkokauppa.com jatkoi kasvuaan huhti-kesäkuussa ja saavutti tähän asti parhaan toisen neljänneksen tuloksensa. Liikevaihto nousi yli kuudella prosentilla 130 miljoonaan euroon ja vertailukelpoinen liikevoitto oli 5,1 miljoonaa. Voitto kasvoi viime vuoden vastaavaan jaksoon verrattuna yli 17 prosenttia.

Toimitusjohtaja Panu Porkan mukaan yhtiö uskoo siirtymän kohti verkkokauppaa olevan pysyvä ilmiö.

Verkkokauppa.com arvioi pystyvänsä kasvattamaan markkinaosuuttaan entisestään valitsemissaan tuotekategorioissa. Koronan aiheuttamat muutokset kuluttajien käytökseen ovat hyödyttäneet yhtiötä, ja myynti verkkokanavissa on kasvanut voimakkaasti.

–  Yhtiön näkemyksen mukaan se on kuitenkin hyvin asemoitunut ja on suhteellinen voittaja ”uuden normaalin” liiketoimintaympäristössä tulevaisuudessa, yhtiö toteaa arviossaan kuluvan vuoden näkymistä.

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Lue myös: