Tässä se nyt on – katso kuvat uudesta Pori-brändistä

Porin kaupunki
Tässä se nyt on – katso kuvat uudesta Pori-brändistä

Porin uusi visuaalinen ilme on johdettu Porin vaakunasta.

Ilona KoskimäkiPori

Porin kaupunki uudistaa visuaalista ilmettään ja brändiään. Vanhojen hallintokuntien hajanaisista viesteistä ja ulkoasuista luovutaan ja kesäkuun alusta toimineet viisi uutta toimialaa ja Visit Pori Oy yhdistetään yhtenäisen Pori-brändin alle.

Uusi brändi suunniteltiin yhdessä kaupunkilaisten kanssa. Mukana brändityössä sen eri vaiheissa on ollut kaikkiaan noin 5 500 henkilöä.

Kevään aikana brändin rakennuspalikoita etsittiin lukuisissa työpajoissa sekä verkossa kerättyjen Pori-tarinoiden tuottaman datan avulla. Parasta visuaalista ilmettä pääsi kommentoimaan netissä ja mainostoimisto Poriksessa, joka avattiin kaupungin keskustaan viikoksi.

Porin kaupunki
Kaupunkia varten on kehitetty myös uusi fontti, Pori sans.

Kaupunkia varten on kehitetty myös uusi fontti, Pori sans.

Prosessista tiivistyivät Porin brändin peruskivet, jotka esitellään brändikäsikirjassa. Brändikäsikirjaa esitetään uuden Porin kaupunginhallituksen hyväksyttäväksi maanantaina 19. kesäkuuta.

Pori-brändin ydin on johtoajatus ”Pori pääsee ihon alle”. Se kumpuaa Porin ja porilaisuuden ytimestä ja määrittelee Porin tekemistä.

Johtoajatusta sovelletaan eri kohderyhmille suunnitelluilla viesteillä ja puhetyyleillä. Matkailijoille se on ”Löydä uusi mukavuusalueesi – Find your new comfort zone”.

Porin kaupunki
Jazz ja Yyteri ovat matkailijoille tutuimpia.

Jazz ja Yyteri ovat matkailijoille tutuimpia.

Asukkaille jujuna on kääntää porilaiselle ilmaisulle ominainen negatiivinen aina positiiviseksi esimerkin ”Todella outo, ehdottoman uniikki” tavoin. Liike-elämään suunnatussa viestinnässä käytettävä “Pori suosii rohkeaa” ammentaa ajatuksesta “Pori = onni”.

Uusi visuaalinen ilme on johdettu Porin vaakunasta. Siitä on poimittu punainen kruunu, karhuhahmo ja päävärien sävymaailma, jota täydennetään neljällä lisävärillä.

Perinteinen kaupungin vaakuna säilyy kaupungin symbolina. Sitä käytetään erityisen juhlallisissa yhteyksissä.

Porin kaupunki
Löydä uusi mukavuusalueesi, kehotetaan turisteja.

Löydä uusi mukavuusalueesi, kehotetaan turisteja.


Lue myös nämä


Kommentit (27)

  • Nimetön

    Kökköä ja mautonta tuo kuvamaailma on, eikä mitenkään nykyaikaista tai erityisten uniikkiakaan. Kyllä karhu voi oppia pyöräilemään, mutta Googlen kautta voi jokainen katsoa, miten se koulutus tapahtuu. Näitä viimeaikaisia ”uudistuksia” kun tarpeeksi kauan läheltä seuraa, niin tuntee kyllä varmasti jossain vaiheessa olevansa yksi noista pyöräilevistä karhuista.

  • Nimetön

    Todella hyvä… änkyrä tosikkomaisuus jää taka-alalle…edetään huumori edellä. Tuo pyöräilevä karhu on ihan paras 😃

Kirjoita kommentti

Perustele, kirjoita selkeästi, älä vähättele ihmisiä, ÄLÄ HUUDA. Pysy aiheessa ja muista käytöstavat. Kommentit luetaan ja tarvittaessa muokataan ennen julkaisua.

Meillä on nollatoleranssi alatyyliselle ilmaisulle, henkilöön käyvälle arvostelulle ja vihamielisyydelle. Emme julkaise kommentteja, joiden ainoa sisältö on negatiivinen mielipide vailla perusteluja. Jätämme julkaisematta myös ne kommentit, joissa ei lainkaan piitata oikeinkirjoituksesta kuten isoista alkukirjaimista tai välilyönneistä.

Kiitos etukäteen rakentavasta kommentistasi!

Lue myös