Jos asiakaspalvelijan toiminnasta tulee hyvä mieli, kerro se hänelle

Hyvä työ ansaitsee kiitoksen, vaikka porilaisinta olisikin olla hiljaa.

6.1. 18:46

Kun Satakunnan Kansa etsi Porin seudun parasta asiakaspalvelijaa, eräs vinkkaaja oli tätä mieltä: Pori seuru paras asiakaspalvelija o semmone kuka ei jää miälee millää taval. Ko ny tyäs hoitaa sillai ko kuuluu ni kyl se piisaa. Pori o täyn hyvvii asiakaspalvelijoit. Periporilaista ajattelua, jossa “ei paskempi” on suurin kehu, jonka toiselle voi antaa.

Yli kaksisataa vinkkiä luettuani tiedän, että Porin seutu tosiaan on täynnä hyviä asiakaspalvelijoita. Täällä on hersyvänauruisia kahvilatyöntekijöitä, kiireettömästi ja asiantuntevasti jokaista palvelevia myyjiä, avuliaita vapaa-ajanohjaajia sekä lävistäjiä ja tatuoijia, jotka tekevät jännittävästä hetkestä rennon ja turvallisen. Ihmisiä, jotka osaamisellaan ja ammattitaidollaan nimenomaan jäävät mieleen.

Sen lisäksi, että Porin seudulta löytyy taitavia ja ystävällisiä asiakaspalvelijoita, täältä löytyy myös ihmisiä, jotka osaavat kertoa toisista todella kauniita asioita. Kyselyn vastausten perusteella Porin seutu on täynnä erinomaisia kehujia.

Toisista kirjoitettujen kehujen lukeminen on ihanaa. Vielä ihanampaa on vastaanottaa niitä itse. Yksi asia kauniita vinkkejä lukiessa mietityttää: tavoittavatko kehut kohteitaan?

Kun seuraavan kerran saat erinomaista palvelua, kerro siitä asiakaspalvelijalle. Vaikka paras kehu olisi se, että asiakas palaa liikkeeseen uudestaan, toisen ammattitaidon ja ystävällisyyden voi myös todeta ääneen. Siitä tulee itsellekin hyvä mieli.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion uusimmat

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut