Satakunnan hyvinvointialueen toiminta on alkanut vuodenvaihteessa ilman merkittäviä häiriöitä. Asiakkaiden asiointiin vaikuttavia laajoja ongelmatilanteita ei ole havaittu.
Hyvinvointialueen lähettämän tiedotteen mukaan ICT-toimintojen osalta on tehostettu seurantaa ja lisätty resurssia vastaamaan puhelimeen ja ratkomaan palvelupyyntöjä.
Pieniä käytännön ongelmia on ilmennyt lähinnä tietojen ohjautumisessa oikeisiin osoitteisiin.
Henkilöstöpalveluissa tehdään edelleen tarkistustyötä, jotta tammikuun palkanmaksua varten tarvittavat tiedot olisivat kaikilla oikein palkka-ajoa varten.
Hyvinvointialueelle palvelunumero
Satakunnan hyvinvointialue avasi palvelunumeron maakunnan asukkaille. Palvelunumeroon voi soittaa, kun ei tiedä mihin olisi yhteydessä tilanteessa tai ongelmassa. Apua saa myös Neuvonta-chatin kautta hyvinvointialueen nettisivuilta.
Asukkaille tarkoitettu palvelunumero on 0100 2244. Palvelunumero vastaa maanantaista kello 8 alkaen. Palvelunumero palvelee kaikkia Satakunnassa asuvia arkisin klo 8-16 välillä.
Numeroon voi soittaa, kun ei tiedä mihin olisi tilanteessa tai ongelmansa kanssa yhteydessä. Palvelunumerosta ei voi varata tai perua hoito- ja palveluaikoja hyvinvointialueen palveluihin.
Terveyteen liittyvissä hätätilanteissa tulee ottaa yhteys hätänumeroon. Arkisin virka-aikaan kiireettömissä tapauksissa tulee ottaa yhteyttä omalle terveysasemalle tai päivystysapuun 116 117.
Neuvonta-chat
Asukas voi käyttää myös neuvonta-chat -palvelua, joka löytyy hyvinvointialueen verkkosivujen (www.sata.fi) etusivulta maanantaina 2.1.2023 alkaen. Chat auttaa samoissa asioissa, kuin palvelunumero.
Henkilöstölle oma palvelunumero
Lisäksi hyvinvointialueen henkilöstölle on perustettu oma palvelunumero, joka auttaa vuoden vaihteen siirtymiseen liittyvissä tilanteissa ja ongelmissa. Henkilöstön palvelunumero löytyy hyvinvointialueen nettisivuilta sata.fi sekä intranet Satasesta. Henkilöstölle palvelunumero vastaa arkisin klo 8-20 ja viikonloppuisin klo 8-16.