RMJ:n lähellä olevat Sale-kaupat tursuavat tavaraa – Osuuskauppa Keulassa myynnin uskotaan moninkertaistuvan

Koronavuosien jälkeen RMJ-paine kohdistuu myös lähialueen päivittäistavarakauppaan.

Kuvan tunnelmat ovat vuoden 2019 RMJ-festivaaleilta.

22.6. 10:55

Rauma

”Myymälöissä on niin paljon tavaraa kuin niihin mahtuu.”

Näin kiteyttää osuuskauppa Keulan toimialajohtaja Sami Junnila tulevaa juhannusviikonloppua, joka merkitsee RMJ-festivaalin kautta todellista väenryntäystä myymälöihin.

Polttopisteessä ovat etenkin Syväraumankadun ja Lahdenkadun Salet, joihin on varattu tuhansittain makkarapaketteja, juomia ja nopeita syötäviä.

”Aiempina festivaaliviikonloppuina on myymälöihin jouduttu jopa rajoittamaan sisällä olevia asiakasmääriä vartijan avulla. Nyt uskomme, että väkimäärää hajaantuu laajemmalti eri puolille kaupunkia. Majoitusta on eri puolilla. Telttamajoituksen sijaan halutaan hotelleihin”, Junnila kertoo.

Junnilan mukaan festivaaliyleisön ostokäyttäytyminen on vuosien myötä muuttunut laajemmalle skaalalle. Pelkkä jäätelö, makkara, olut, siideri ja lonkero eivät ole enää täysi patentti.

”Nopeaa syötävää halutaan, mutta fiksu nuoriso syö vaikkapa salaatteja ja pähkinöitä.”

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut