Mölkyn suosio nousee maailmalla ruohonjuuritasolta – tuttu puupeli on yli tuplannut myyntinsä sinä aikana, kun sitä on tehty Porissa
Mölkyn suosion kasvu tulee tätä nykyä lähes kokonaan ulkomailta. Porilainen menestyspeli alkaa monesti tulla siellä tutuksi aktiivipelaajien jakaman sanoman kautta.
Tactic Gamesin toimitusjohtaja Lauri Nieminen ja markkinointipäällikkö Jemina Heljakka pelasivat maanantaina Mölkkyä Kirjurinluodossa. Kuva: Kari Mankonen
Ulkopeli Mölkyn myynti on yli tuplaantunut sinä aikana, kun Tactic Games on valmistanut sitä kokonaan Porissa. Nykyään Mölkkyä myydään noin puoli miljoonaa kappaletta vuodessa.
Kasvu on tullut viennistä. Valmistetuista Mölkyistä menee ulkomaille yli 95 prosenttia.