Lapsiperheet voivat pyytää apua nyt yhdellä napin painalluksella – Tällainen on Porin perusturvan Pyydä apua -nappi

Palvelu ei ole tarkoitettu akuuttien tai hätätilanteiden hoitoon, vaan se on kanava huolien purkamiseen ja kiireettömän avun saamiseen.

Pyydä apua -nappi on lapsiperheille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava.

23.3. 15:19

Porin perusturva on ottanut käyttöön Pyydä apua -napin, joka on lapsiperheille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava, kertoo perusturva tiedotteessa.

Napin kautta kuka tahansa voi pyytää Porin perusturvan alueella apua tai palvelua ja jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoon vastataan 1–3 arkipäivän kuluessa.

Palvelu ei ole tarkoitettu akuuttien tai hätätilanteiden hoitoon, vaan se on kanava huolien purkamiseen ja kiireettömän avun saamiseen. Tällaisia asioita voivat olla esimerkiksi huoli lapsesta, ero- ja huoltajuusasiat, vanhempien jaksaminen ja talousasiat. Pyydä apua -nappi sähköisen sovelluksen kautta otetaan vastaan matalan kynnyksen avun ja tuen pyyntö.

Palvelun kautta ei pysty varaamaan tai peruuttamaan aikoja eikä sieltä voi tarkastella omia terveystietojaan.

”Pyydä apua -nappi tarjoaa mahdollisuuden hakea apua omalta kotisohvalta käsin, mihin vuorokauden aikaan tahansa. Nappia voi painaa, vaikka ei ihan tiedä mikä on hätänä tai kuka osaisi auttaa. Asiakas voi kertoa huolen aiheensa ja ammattilaiset järjestävät apua sen mukaan”, chat-koordinaattori Neea Mattsson kertoo tiedotteessa.

Nettilomake löytyy Porin verkkosivuilta, perusturvan sosiaali ja perhepalveluiden sähköisen asioinnin linkeistä.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut