Onko ongelmia kirjautumisessa tai miksi uusi sovellus ei päivity? Lue vastaukset lukijoiden yleisimpiin kysymyksiin Satakunnan Kansan uudistuksesta - Satakunta - Satakunnan Kansa

Onko ongelmia kirjautumisessa tai miksi uusi sovellus ei päivity? Lue vastaukset lukijoiden yleisimpiin kysymyksiin Satakunnan Kansan uudistuksesta

Satakunnan Kansan verkkopalveluun ja sovellukseen kirjautuminen ja Sanoma-tilin käyttöönotto on aiheuttanut vaikeuksia osalle lukijoista. Tässä jutussa vastaamme asiakkaiden yleisimpiin kysymyksiin.

Tästä jutusta voit lukea lukijoiden yleisimmät kysymykset, jotka koskevat Satakunnan Kansan uudistunutta verkkosaittia ja sovellusta.­

20.11. 18:08

Satakunnan Kansan digitaaliset palvelut ovat uudistuneet ja verkkosivut sekä uutissovellus näyttävät nyt uudenlaisilta. Uudistuksen yhteydessä otettiin käyttöön Sanoma-tili. Sen käyttöönotossa osalla asiakkaista on ollut vaikeuksia. Satakunnan Kansa pahoittelee tilannetta.

Miksi en pääse lukemaan juttua tai näköislehteä, vaikka olen kirjautuneena?

Saatat olla kirjautunut sisään sähköpostiosoitteella, johon ei ole liitetty Satakunnan Kansan tilausta. Tärkeintä on, että kirjaudut sillä käyttäjätunnuksella eli sähköpostiosoitteella, jolla olet tilannut Satakunnan Kansan. Palveluun kirjaudutaan samalla sähköpostiosoitteella kuin aiemminkin.

Jos et muista, millä sähköpostiosoitteella olet Satakunnan Kansaan kirjautunut, tarkista kaikki sähköpostitilisi. Olet saanut lähiaikoina sähköpostiosoitteeseen Satakunnan Kansan kirjautumiseen ja Sanoma-tiliin liittyvän sähköpostin. Jos et ole saanut sähköpostia, tarkista, ettei se ole päätynyt roskapostikansioon.

Jos sähköpostiosoite on oikea, kokeile kirjautua ulos ja uudestaan sisään.

Vaiheittain opastetun kirjautumisen löydät täältä.

Jos tämäkään ei onnistu, löydät lisätietoa kirjautumisesta ja Sanoma-tilin käyttöönotosta osoitteesta oma.sanoma.fi/lisatietoa. Sieltä löydät myös vaiheittaiset kuvalliset ohjeet.

Jos tarvitset apua kirjautumisessa tai muissa Sanoma-tiliin liittyvissä asioissa, Satakunnan Kansan asiakaspalvelu auttaa sinua numerossa 010 700 4991 arkisin kello 8–17.

Onko sillä väliä kuka on tilauksen haltija?

Kyllä on. Kirjautumisen pitää tehdä se henkilö, jonka tunnuksella Satakunnan Kansan tilaus on tehty. Muistathan varmistaa tämän.

Miksi minun pitää kirjautua jatkuvasti uudelleen palveluun?

Kirjautuminen on uudistunut, joten kaikkien pitää kirjautua palveluun uudelleen. Kun olet kerran kirjautunut sisään, kirjautuminen säilyy, jos et itse kirjaudu palvelusta ulos.

Miksi asiakaspalvelu ei vastaa?

Kirjautumisen muutos koski yli 100 000 asiakasta. Osa asiakkaista tarvitsee kirjautumiseen apua, joten palvelu on välillä ruuhkaantunut. Asiakaspalvelussa tehdään hartiavoimin töitä, mutta tilanteen tasapainottaminen ottaa hetken aikaa.

Harmillisesti torstain 19. marraskuuta näköislehden latautumisongelma lisäsi vielä kuormaa asiakaspalvelussa.

Miksi sovellus ei päivity vanhoihin laitteisiin?

Uusi sovellus tukee iOS 11 tai sitä tuoreimpia versioita. Vanhemmille versioille ei voida enää tarjota tukea, koska käyttö on niin vähäistä. Androidissa sovellus vaatii vähintään 5.0-päivityksen.

Vanhemmilla laiteversioilla satakunnankansa.fi:tä voi käyttää kyllä verkkoselaimen kautta.

Miten voin jakaa tilauksen perheelleni?

Voit jakaa digilukuoikeuksia osoitteessa oma.sanoma.fi/tilaukset klikkaamalla tilausta, jonka oikeudet haluat jakaa. Voit jakaa digilukuoikeuden kolmelle perheenjäsenelle. Digilukuoikeuksien jakaminen edellyttää kirjautumista palveluun.

Mistä löytyy kanta-asiakaskortti?

Kanta-asiakaskorttia ei ole tällä hetkellä enää sähköisessä muodossa. Kotiin lähetetty paperinen kortti on voimassa vuoden loppuun. Ajankohtaiset edut löydät täältä.

Mitä tapahtui kuukauden äänikirjalle?

Toistaiseksi äänikirjaa ei ole saataville uudessa sovelluksessa. Äänikirjasta on tullut jonkun verran palautetta ja pohdimme äänikirjan jatkoa sovelluskehityksessä.

Missä on juttuhaku?

Ominaisuus on tulossa sovellukseen ja verkkosivuille myöhemmin.

Miksi sivuille ei pääse lainkaan?

Satakunnan Kansan nettisivuilla oli ongelmia DNA:n kaapeliliittymien kanssa. Näissä liittymissä selain ilmoitti, ettei palveluun saada yhteyttä.

Ongelma ratkesi maanantaina 23.11.

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?