Uutta kotia tekisi mieli, mutta mieltä riivaa miljoona kysymystä – Soita Anniinalle, Johannalle tai Patrickille ja unelma alkaa toteutua - Mainos - Satakunnan Kansa

Uutta kotia tekisi mieli, mutta mieltä riivaa miljoona kysymystä – Soita Anniinalle, Johannalle tai Patrickille ja unelma alkaa toteutua

Unelmoitko uudesta kodista, mutta et tiedä, miten edetä? Anniina, Johanna ja Patrick ovat valmiina auttamaan askel askeleelta kohti tavoitettasi.

Anniina Lainon, Johanna Hakalan tai Patrick Pujolan pakeille pääsee varaamalla ajan verkkoneuvotteluun tai tapaamiseen konttorilla. OP Länsi-Suomen Soita suoraan -sivulta löydät myös helposti eri asiantuntijoiden suorat puhelinnumerot.­


31.10. 6:00

Porilainen lapsiperhe haaveilee uudesta kodista lapsiystävällisellä alueella. Vanhempien unelmana on asunto, joka täyttäisi mahdollisimman hyvin juuri heidän perheensä tarpeet. Uudiskohteen rakentaminen vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta, mutta vanhemmat eivät tiedä, miten prosessi kannattaisi aloittaa.

Asiakkuusneuvoja Johanna Hakalalla on selkeä neuvo valmiina:

– Meiltä saa kaikki palvelut saman katon alta, joten kannattaa vain laittaa savumerkkejä tulemaan tänne päin. Voit poiketa konttorilla, ottaa yhteyttä verkossa tai soittaa suoraan asiantuntijalle.

Rahoitusasioissa on hyvä lähteä liikkeelle tekemällä lainahakemus verkossa. Sen jälkeen asiantuntija on yhteydessä.

Kaksi vuotta pankkialalla työskennellyt Anniina Laino sanoo asiakkaiden olevan työnsä voimavara. -Tykkään tehdä töitä erilaisten ihmisten kanssa ja saan siitä virtaa päiviin.­

– Kun aika lainaneuvottelulle on sovittu, pääsemme keskustelemaan perheen suunnitelmista, lainan koosta ja vakuusjärjestelyistä. Samalla käydään läpi taloprojektiin vaikuttavia asioita, kertoo asiakkuusneuvoja Anniina Laino.

Rakennuskohteita varten tarvitaan aina kustannusarvio alan ammattilaiselta. Tämän jälkeen OP Kodin myyntineuvottelija Patrick Pujola hyppää mukaan prosessiin ja arvioi pankin kanssa, mikä voisi olla perheen tulevan kodin arvo valmiina.

– Autan mielelläni myös sopivan tontin etsimisessä. Voimme kartoittaa yhdessä perheen kanssa tarjolla olevia tonttivaihtoehtoja ja pohtia sopivaa sijaintia, Pujola kertoo.

Samalla voidaan arvioida nykyisen asunnon arvo.

– Vanhaa kotia ei kuitenkaan tarvitse laittaa myyntiin heti. Sen aika on noin neljä kuukautta ennen uuden asunnon valmistumista, Pujola jatkaa.

Muutaman vuoden OP Kodin myyntineuvottelijana työskennellyt Patrick Pujola nauttii siitä, että jokainen työpäivä on erilainen. -Asiakkaiden suurin huolenaihe on yleensä, että meneekö se oma koti kaupaksi ja kauanko siinä kestää. Myyntiaikaa ei voi etukäteen tietää, mutta tosiasia on, että jokainen kohde menee lopulta kaupaksi.­

Uudiskohdetta rakennettaessa lainaa lasketaan asiakkaalle portaittain, sillä rakentuva koti on samalla pankin vakuuskohde.

– Laina kannattaa turvata korkosuojalla ja takaisinmaksuturvalla. Laina-asioiden lisäksi käyn asiakkaiden kanssa läpi myös säästämiseen liittyviä asioita. Säästämällä voi varautua elämän yllätyksiin, Laino kertoo.

Taloprojektin aikana on myös aika päivittää vakuutukset. Henkilöasiakkaiden vakuutusten parissa työskentelevä Hakala sanoo, että päällimmäisenä asiakkaiden mielessä ovat yleensä auto- ja kotivakuutus.

– Muistutan aina, että älkää unohtako vakuuttaa niitä kaikista tärkeimpiä eli lapsia, äitiä ja isää. Räätälöimme joka kerta perheelle sopivimman kokonaisuuden.

Toisinaan ihmiset epäröivät henkivakuutuksen ottamista, koska pitävät sitä kalliina.

– Hinta riippuu siitä, mille summalle se otetaan. Jos perheen kohdalle sattuu katastrofi, niin siinä kohtaa pienemmästäkin summasta on hyötyä. Sen vuoksi suosittelen kaikille terveys- ja henkivakuutusten ottamista, Hakala sanoo.

12 vuotta OP:n palveluksessa työskennellyt Johanna Hakala nauttii työstään vakuutusten parissa. -Vakuutusasiat koetaan usein monimutkaisiksi ja asiakkaat ovat välillä jännittyneitä. Lopputulos kuitenkin palkitsee kaikki osapuolet: asiakas poistuu tyytyväisenä ja helpottuneena, kun kaikki tärkeä on turvattu. On hieno luottamuksenosoitus, jos sama asiakas ottaa minuun yhteyttä joskus myöhemmin uudestaan.­

Kotiin ja rahaan liittyvät asiat ovat hyvin henkilökohtaisia. Kaikkea ei välttämättä uskalleta kysyä tai sanoa ääneen.

– Me olemme täällä sitä varten, että vastaamme kaikkiin kysymyksiin. Tarvittaessa ohjaamme asiakkaat toistemme luo ja näin kaikki asiat tulevat hoidetuksi, Hakala lupaa.

Pujolan mukaan parasta työssä on se, että saa auttaa tekemään ihmisiä onnellisiksi.

– Siitä tulee todella hyvä fiilis, kun pystyn toteuttamaan ostajan unelman tai mahdollisesti helpottamaan myyjän tilannetta nopeilla kaupoilla.

Laino on samaa mieltä.

– Tämä työ on monena päivänä unelmien toteuttamista.

– Patrick esittelee kohteen, Anniina toteuttaa ja minä turvaan, Hakala kiteyttää hymyillen.

OP Länsi-Suomi, Pori

Konttorin ovet ovat avoinna joka arkipäivä kello 10-16.30, osoitteessa Yrjönkatu 22

Soita suoraan haluamallesi asiantuntijalle, esimerkiksi Anniinalle, Johannalle tai Patrickille

Lue lisää asumisen palveluista

Lue myös: