Matkakeskuksen palvelut tuntuvat keskeneräisiltä - Lukijalta - Satakunnan Kansa

Matkakeskuksen palvelut tuntuvat keskeneräisiltä

10.11. 19:44

Hannu Niittymäki kirjoitti nostalgisen kirjoituksen entisestä Porin linja-autoasemasta (SK 10.11.). Osasyyllisenä hiukan taustoitan.

Niittymäen aikana linja-autoasemakiinteistöllä oli monta omistajaa. Vuosituhannen vaihteessa omistus järkeistettiin yksiin käsiin. Tämä oli silloisen työnantajani asianajaja Jouko Kauppilan minulle antama kisällintyö.

Kiinteistöstä alettiin rakentaa liikekiinteistöä, mikä onnistui. Toki matkan varrelle sattui nuorelle juristille mielenkiintoisia vaiheita striptease-ravintoloineen, mutta nykykokonaisuus toimii.

Uuden matkakeskuksen perustaminen oli kaupungilta merkittävä strateginen päätös. Nyt rautatie- ja linja-autoliikenteen risteyskohta toimii.

Aivan vieressä ovat monen kulkijan asunnot ja käyntikohteet ja paikallisliikenne palvelee hyvin. Aina vapaata paikoitustilaa löytyy radan viereltä, jos vain viitsii ajaa sinne radan toiselle puolen.

Se on totta, että matkakeskuksen palveluiden koordinointi on ollut kateissa. Samkin kahvion käytettävyys ei ole kaikille auennut. Rautatieaseman palveluista kukaan ei ole ottanut koppia.

Olkoon Niittymäen kritiikki potku sille, että rautatieaseman palvelut saadaan vastaamaan koko matkustajakunnan tarpeita välineestä ja suunnasta riippumatta.

Sampsa Kataja

asianajaja, kaupunginvaltuuston jäsen (kok.), Pori

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut