Nuoret ostavat yhä enemmän väärennettyjä tuotteita tarkoituksella – tutkijat ja nuoret selittävät ilmiötä ja sen syitä: ”Olisi noloa jäädä kiinni”

Tuore tutkimus paljastaa nuorten ostavan aiempaa enemmän väärennettyjä tuotteita. Väitöskirjatutkijan mukaan näennäisellä brändillä tavoitellaan arvoa omalle identiteetille, minäkuvalle sekä sille, miltä halutaan näyttää muiden silmissä.

Toijalassa asuvan Oona Juntusen kaveripiirissä ostetaan mieluummin halpoja vaatteita esimerkiksi kirpputoreilta kuin luksusbrändien väärennöksiä. ”Mutta tiedän, että sitä tapahtuu, koska internetissä säännöllisesti näkee ihmisiä kysymässä, onko jokin netistä tilattu laukku tai muu tuote aito vai feikki.”

8.6. 16:10

Nuoret eurooppalaiset ja suomalaiset ostavat yhä enemmän väärennettyjä tuotteita. Asia paljastuu Euroopan unionin teollisoikeuksien viraston EUIPO:n keskiviikkona julkaisemasta teollisoikeuksia ja nuorisoa koskevasta tutkimuksesta. Tutkimuksessa tarkastellaan nuorten eurooppalaisten suhtautumista teollis- ja tekijänoikeuksien loukkauksiin pandemian jälkeen.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion uusimmat

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut