Lennon viivästyminen ei takaa automaattisesti korvauksia pettyneelle asiakkaalle - Kotimaa - Satakunnan Kansa

Lennon viivästyminen ei takaa automaattisesti korvauksia pettyneelle asiakkaalle – Näin lautakunta perustelee kuusi alkuvuonna tekemäänsä korvauspäätöstä

Kuluttajariitalautakunta on tänä vuonna ratkaissut poikkeuksellisen monta lennon myöhästymisen poikimaa korvausvaatimusta. Oikeus korvaukseen syntyi, kun Madeiralle saapuminen lykkääntyi kolme vuorokautta, mutta ei, kun lennon peruutti Venäjän ilmavoimien operaatio.

Odottavan aika on pitkä lentoasemalla. Yli kolmen tunnin myöhästymisen jälkeen matkustaja on oikeutettu jopa 600 euron kertakorvaukseen, jos maksun muut edellytykset täyttyvät. Lentoyhtiöiden vapaaehtoisessa maksuhalukkuudessa on suuria eroja, ja pahimpia erimielisyyksiä on ratkaistu kuluttajariitalautakunnassa.

26.10.2019 7:00

Tekninen vika Bangkokin-lennolla

Valituksen syy: Finnairin Airbus A350:een tuli äkkivika Helsingissä 11.7.2016. Lento AY89 operoitiin varakoneella, jonka seurauksena matkustaja saapui lopulliseen määränpäähänsä Kuala Lumpuriin 5 tuntia 20 minuuttia myöhänsä.

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Lue myös: