Lukko uudistaa brändiään: "Haluamme kuulla tarinoita"

Kari Mankonen
Lukko uudistaa brändiään: "Haluamme kuulla tarinoita"

Lukko haluaa joukkueensa taakse vahvan yhteisön.

Satakunnan KansaRauma

Rauman Lukon uusi markkinointikonsepti "Siksi minä olen Lukko" tuo esiin ihmisiä joukkueen ympäriltä ja heidän tarinoitaan "lukkolaisuudesta". Samalla Lukko päivittää bränditarinansa, jonka keskiössä ovat yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen, kertoo seura tiedotteessaan.

Kampanjassa erilaiset ihmiset kertovat oman tarinansa ja avaavat suhdettaan Lukkoon. Ensimmäisessä vaiheessa esitellään valmentaja Erik Hämäläinen, kiekkoäiti Marjo Viljanen, seura-aktiivi Rami Sarasmäki ja kannattaja Mika Haavisto. Myöhemmin jokainen "lukkolainen" pääsee kertomaan omia "Siksi minä olen Lukko" -tarinoitaan.

–Kaudella 2016–2017 juhlittiin Lukon 80-vuotista seurahistoriaa, mutta kausi ei mennyt urheilullisesti odotusten mukaan. Vaikea kausi sai koko organisaation pysähtymään ja katsomaan itseään kriittisesti niin urheilullisesti kuin muiltakin toiminnoiltaan, kertoo Lukon toimitusjohtaja Timo Rajala.

–Tarvitsemme joukkueemme taakse vahvan yhteisön, joka tukee, kannustaa, uhrautuu ja rakastaa niin menestyksen hetkillä kuin vaikeinakin aikoina. Ymmärrämme, että joukkueen, organisaation ja koko tätä ympäröivän yhteisön suhteen tulee perustua yhteistyöhön. Yhteisö ja joukkue tarvitsevat toisiaan. Ne luovat yhdessä merkityksellisiä kohtaamisia, suuria tunteita ja sisältöä arkeen, kommentoi Rauman Lukko Oy:n puheenjohtaja Ari Salmi.

Loputtomien ärsykkeiden ja vaihtoehtojen maailmassa, jossa kiire peittää arjen, yhteisöllisyys ja aidon tarttumapinnan merkitys korostuvat. Koko sinikeltaisella jääkiekkoyhteisöllä on takanaan pitkä yhteinen tarina, jonka osana useat raumalaiset ovat kulkeneet jo vuodesta 1936. Hienon tarinan jatkumiseen tarvitaan koko yhteisön voimaa, tiedotteessa muotoillaan.

–Brändiuudistuksessa ja ilmeessämme haluamme tuoda esiin suurimman vahvuutemme eli ympärillämme olevan yhteisön, jonka muodostavat ihmiset eri rooleissaan: ihmiset joukkueessa, ihmiset juniorityössä ja kotona, ihmiset kannattajissa, ihmiset yhteistyökumppaneissa ja niin edelleen. Yhteisöllä ei ole selkeää rajaa, koska Lukko kuuluu jokaiselle joka sen kokee omakseen, kommentoi Rauman Lukon markkinointi- ja tapahtumapäällikkö Mikael Eklöf.

–Tästä syystä ilmeemme keskiössä ovat jatkossa yhteisömme ihmiset ja heidän tarinansa. Haluamme kuulla ne tarinat ja jakaa ne myös muille.


Kommentit (3)

  • Nimetön

    Tommi Kovasen tarinanhan olemme juuri kuulleet.

  • Nimetön

    Lugu vois tehdä uuden brändin siitä jatkuvasta pettymyksestä, jonka seurajohto ja joukkue järjestää faneille vuodesta toiseen…

Kirjoita kommentti

Perustele, kirjoita selkeästi, älä vähättele ihmisiä, ÄLÄ HUUDA. Pysy aiheessa ja muista käytöstavat. Kommentit luetaan ja tarvittaessa muokataan ennen julkaisua.

Meillä on nollatoleranssi alatyyliselle ilmaisulle, henkilöön käyvälle arvostelulle ja vihamielisyydelle. Emme julkaise kommentteja, joiden ainoa sisältö on negatiivinen mielipide vailla perusteluja. Jätämme julkaisematta myös ne kommentit, joissa ei lainkaan piitata oikeinkirjoituksesta kuten isoista alkukirjaimista tai välilyönneistä.

Kiitos etukäteen rakentavasta kommentistasi!

Lue myös