Lukon taustayhtiön liiketulos painui liki kaksi ja puoli miljoonaa euroa tappiolle mestaruusvuonna 2021 – taloustilanne silti vakaa

Koronaviruspandemia puri Lukkoa rankasti viime vuonna.

28.4. 21:31

Lukko pääsi juhlimaan seurahistoriansa toista jääkiekon miesten Suomen mestaruutta viime vuonna, mutta pitkä ja koronavirusrajoituksien kuorruttama jääkiekkokevät painoi Rauman Lukko Oy:n tilikauden liiketuloksen rankasti tappion puolelle, raumalaisseuran torstaisesta tiedotteesta selviää.

Rauman Lukko Oy:n vuoden 2021 liiketulos jäi peräti 2,47 miljoonan euron verran tappiolliseksi, vaikka rajoitukset helpottuivat syksyllä. Contineo-konserniin kuuluva yhtiö ei ole kuitenkaan pinteessä.

”Yhteistyökumppaneiden, kausikorttilaisten ja muiden kannattajien sekä konserniavustuksen myötä yhtiön taloustilanne on vakaa”, Lukon verkkosivuilla kerrotaan.

Tilanne olisi ollut täysin toinen, jos finaalikatsomoon olisi voinut päästää yleisöä niin kuin tänä keväänä, kun Tappara ja TPS taistelivat SM-kullasta runsaslukuisten silmäparien edessä illasta toiseen.

”Normaalitilanteessa mestaruus tuo seuralle merkittävän määrän tuloja yleisötulojen ja Liigan palkintorahojen muodossa, mutta viime kaudella nämä tulot jäivät saamatta.”

Jääkiekko-otteluiden lisäksi koronavirusrajoitukset rokottivat luonnollisesti yhtiön tapahtuma- ja ravintolatoimintaa.

”Niin areenan katsomo kuin Lukon ravintolatkin olivat tyhjillään käytännössä koko kevään 2021 ajan, ja osa suunnitelluista tapahtumista jouduttiin peruuttamaan tai pitämään koronarajoituksin.”

Tiedotteessa huomautetaan, että kustannustuistakaan ei ollut kattamaan menetettyjä tuottoja. Lukko halusi joka tapauksessa järjestää kultajuhlat, jotta voisi ”kiittää ja juhlistaa koko sinikeltaista yhteisöä” mestaruudesta, jonka seura voitti viimeksi vuonna 1963.

Miljoonatappioista huolimatta Lukko myös suhtautuu tulevaisuuteensa positiivisesti ja aikoo satsata ”entistä laadukkaampiin ja nykyaikaisempiin elämyksiin”.

”Lukko-perheen olohuone (Äijänsuon jäähalli) tulee kokemaan kasvojenkohotuksen LED-kaukalon, uusien digitaalisten pintojen, ravintolakonseptien uudistamisen sekä muiden uudistusten myötä”, tiedotteessa selvitetään.

Lukko korostaa, että juuri katsojaelämyksen kehittäminen on yhtiön strategian mukainen pitkän tähtäimen investointi, jonka odotetaan palvelevan Rauman Lukko Oy:n taloutta monin tavoin.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut