Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Tähtijutut Satakunta Urheilu Näköislehti Testit ja visat Porilaine Kulttuuri

Asiakkaat antoivat Porin kotihoidolle arvosanaksi 8,7 – palveluun ollaan tyytyväisiä, mutta työntekijät ovat kiireisiä ja vaihtuvat liian usein

Kotihoito sai asiakastyytyväisyyskyselyssä kouluarvosanaksi keskimäärin 8,7. Keväällä 2019 tehtyyn kyselyyn vastasi 769 kotihoidon asiakasta Merikarvialta, Porista ja Ulvilasta. Kyselyyn vastanneista noin puolet on yli 85-vuotiaita ja noin 70 prosenttia heistä on naisia. − Kyselyyn vastanneet antoivat kiitosta hyvästä hoivasta sekä työntekijöiden ammattitaidosta ja ystävällisyydestä. Kehittämiskohteina korostui asiakkaiden kokemus siitä, että vastuutyöntekijää ei välttämättä tunneta. Palautteiden perusteella työntekijät myös vaihtuvat liian usein ja ovat kiireisiä, kertaa vanhuspalveluiden johtaja Pirjo Rehula kyselyn tuloksia. Lähes 90 prosenttia kyselyyn vastanneista kotihoidon asiakkaista suosittelisi palvelua läheisilleen. Kyselystä ilmeni myös se, että kehittämisen varaa olisi asiakkaiden osallisuuden lisäämisessä. Heidät halutaan saada entistä aktiivisemmin mukaan hoito- ja palvelusuunnitelman tekemiseen.