Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Satakunta Koronavirus Live Urheilu Ajanviete Näköislehti Kulttuuri Porilaine Tähtijutut

Satakunnan Kansan omistaja vaihtui, lukijalle muutos näkyy vain vähän

Satakunnan Kansa siirtyy 1. toukokuuta alkaen Alma Medialta osaksi Sanoma-konsernia. Yhdessä Satakunnan Kansan kanssa omistajaa vaihtoivat muun muassa Kankaanpään Seutu, Sydän-Satakunta ja Merikarvia-lehti. Muuttuuko Satakunnan Kansan sisältö, entä linja, vastaava päätoimittaja Tomi Lähdeniemi? – Linja ei muutu mihinkään. Satakunnan Kansan tehtävä on yksinkertaisesti auttaa maakunnan ihmisiä ja ajaa heidän etujaan. Sisällöissä näemme todennäköisesti pieniä muutoksia parempaan ja laadukkaampaan suuntaan, kun olemme osa entistä isompaa mediakonsernia. Yksi selvä muutos on heti havaittavissa ja kasvatamme pörssitietoja arkena yhteen sivuun ja viikonloppuna aukeamaan. Mikä on suurin lukijalle näkyvä muutos? – Suurin ja näkyvin on varmasti tuo pörssitietojen lisääntyminen. Muuten kaikki pysyy käytännössä ennallaan. Toimitus ja tutut toimittajat jatkavat työtään ympäri maakuntaa, kuten myös mediamyyjämme. Tulevaisuudessa uskon, että pääsemme hyödyntämään ison konsernin hartioita esimerkiksi digikehityksessä ja tarjoamaan huippuluokan palveluja asiakkaille. Omistajavaihdoksen yhteydessä Satakunnan Kansa palaa myös STT:n asiakkaaksi. Onko Satakunnan Kansassa jatkossa Helsingin Sanomien juttuja? Entä toisinpäin? –  HS tekee tunnetusti hyvää laatujournalismia ja jos voimme jonkin verran tarjota sitä lukijoillemme, niin se on hieno asia. Kokonaisuudessa nämä ovat kuitenkin lillukanvarsia, sillä Satakunnan Kansan toimituksen paikalliset uutiset ja henkilötarinat ovat tarjontamme kivijalka. – Jos taas SK:n uutisia käytetään Hesarissa, niin se on meille osoitus, että teemme asioita oikein ja olemme tärkeä osa Suomen johtavaa mediakonsernia. Vaikuttaako muutos varhaisjakeluun, Alma Manun liiketoimintajohtaja Matti Käki? -Ei vaikuta. Postin sopimus siirtyy sellaisenaan kaupan mukana. Entä lehden tilauksen hintaan, Satakunnan Kansan sisältömyynnin myyntipäällikkö Katja Hakala? -Muutos ei vaikuta lehden tilaushintaan. Jos lehti on myöhässä, puuttuu tai on virheellinen, ota yhteys Postin jakelupäivystykseen numeroon 0100 3355 (pvm/mpm). Palveluajat ovat arkisin kello 6 - 16, viikonloppuisin kello 6 - 12. Postin varhaisjakelun tilanteen voit myös itse näppärästi tarkastaa OmaPosti-palvelusta osoitteesta https://oma.posti.fi/ Palvelussa on myös mahdollista jättää jakelupalaute ja pyytää korvaava lehti puuttuneen tilalle. Osoitteenmuutoksen, jakelunkeskeytyksen, uuden tilauksen, lehti-ilmoituksen tai esimerkiksi laskun eräpäivän siirtämisen voit tehdä verkossa osoitteessa www.satakunnankansa.fi/asiakaspalvelu Muissa tilaukseen liittyvissä asioissa, tai jos muutoksen teko verkossa ei onnistu, auttaa asiakaspalvelumme arkisin kello 8-17 numerossa 010 665 8102 (0,084€/min). Tarkemmat yhteystiedot löydät lehden yhteystietolaatikosta tai osoitteesta www.satakunnankansa.fi/yhteystiedot.