Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Satakunta Koronavirus Live Urheilu Ajanviete Näköislehti Kulttuuri Porilaine Tähtijutut

Kaupallinen yhteistyö: Satakunnan Vahinkopalvelu - Sade kasteli Iron Maidenin soittimet, puu turmeli terassin kattoineen ja vesi nousi kesämökin lattialle – myrskyt mellestävät, korjaajat löytyvät Satakunnasta

– Normaalit kevät- ja syysmyrskyt tuovat meille puheluita melkeinpä enemmän kuin vaikka viimekuinen Aila-myrsky, josta varoiteltiin todella hyvin. Pahoja vahinkoja ei juurikaan ole kuulunut tulleen, työnjohtaja kertoo. Vakuutusyhtiön valtuuttama Myrskytuhot ovat pääasiassa kolmenlaisia. – Puiden kaatuminen on tietysti selvä. Jos puu kaatuu kiinteistön päälle, riippuu tuhojen laajuus tietysti kiinteistöstä ja kaatumissuunnasta, Sillanpää kuvailee. – Myrskyt tuppaavat irrottamaan myös katto- ja reunapellejä, jolloin vaarana on myös veden pääsy rakenteisiin, täydentää toimitusjohtaja . – Kolmas tyypillinen vahingonaiheuttaja on irtotavaran iskeytyminen kiinteistöön. Nykyään lentävät trampoliinit ovat yleistyneet, Sillanpää virnistää. Satakunnan Vahinkopalvelu Oy on vakuutusyhtiöiden kumppaniyritys, johon vahinkopuhelu soitetaan. – Useinhan asiakas soittaa ensin vakuutusyhtiöön, josta sitten soitetaan meille. Täältä lähtee vahinkokartoittaja kohteeseen, tekee kartoituksen ja raportin, Sillanpää jatkaa. Kun vakuutusyhtiö on tehnyt korvauspäätöksen, voi asiakas valita urakoitsijan. Usein valinta on juuri Satakunnan Vahinkopalvelu. Ikimuistoinen Sonisphere Erilaisista vahinkokeikoista valkenee luonnon oikullisuus. Milloin on kattopelti rullalla kuin kääretorttu tai pelti on kadonnut kokonaan. Ikimuistoisin vahingontorjunta on silti selvä. – Sade oli alkanut ja sitten tuli soitto Kirjurinluodosta. Iron Maidenin soittimet ja laitteet olivat piiskaantuneet vedestä ja keikka uhkasi peruuntua. Kasasimme kaikki mahdolliset imurit ja kuivaimet autoihin ja ajoimme suoraan Kirjurinluoto Areenan backstagelle, muistelee Uuttu. – Laite laitteelta me kuivasimme ja suojasimme. Yhtäkkiä huomasin päätyneeni itse lavan puolelle yleisömeren eteen. Näky oli todella pysäyttävä. Samoin se, että siellä me sitten oltiin niiden maailmantähtien kanssa heidän työkalujaan pelastamassa. Laitteet pelastuivat ja Iron Maiden sai keikkansa soitettua. Sonisphere 2010 muistetaan myös kohtalokkaasta syöksyvirtauksesta. Ai te teette tämmöstäkin? Ennen varsinaisen työn aloitusta asiakkaan kanssa käydään läpi kupletin juoni. – Asiakkaan kanssa sovitaan työnkulusta, aikatauluista, avaimista, materiaaleista, ihan kaikesta. Roolitus menee niin, että vakuutusyhtiö on maksaja ja me operoimme asiakkaan kanssa, Sillanpää kuvaa prosessia. Kaikki me tunnemme sen, miten nälkä kasvaa syödessä. Vahinkoa korjatessa saattaa asiakkaalla tulla mieleen tehdä omaan laskuun enemmänkin remonttia. – Ei ole ollenkaan harvinaista. Meiltä löytyy aivan kaikenlaista osaamista ja kauttamme saadaan paikalle myös LVIS-ammattilaiset. – Sellaista linjaa olemme pitäneet, että meille ei mikään työ ole myöskään liian pieni. Tarvittaessa naputellaan vaikka taulunaulat seinään, miehet lupaavat hymyillen.