Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Satakunta Urheilu Näköislehti Lukemisto Kulttuuri Porilaine Testit ja visat

Pirkkalalaismiehen lähetys on ollut pakettiautomaatissa jumissa kohta kaksi viikkoa – kysyimme Postilta, miten se on mahdollista

Pirkkalassa asuvan Postin asiakkaan tilaama paketti on ollut jumissa Smartpost-pakettiautomaatissa kohta kaksi viikkoa. Pirkkalalaismies sai ilmoituksen ilmanvaihtokoneen suodattimia sisältävän lähetyksen saapumisesta Pirkkalan S-marketin yhteydessä sijaitsevaan pakettiautomaattiin lauantaina 6. heinäkuuta. Sen jälkeen hän on käynyt useaan otteeseen noutamassa pakettia, mutta yrityksistä huolimatta pakettiautomaatin lokeron ovi ei ole auennut. Pirkkalalaismies kertoo olleensa Postin asiakaspalveluun yhteydessä neljä kertaa asian tiimoilta. Lokeron avauskoodi on vaihdettu kertaalleen, ja lokeroa on yritetty avata myös Postin toimipisteen työntekijän kanssa. Keskiviikkona paketti on edelleen jumissa pakettiautomaatissa. Kysyimme Postin palvelupisteverkoston johtajalta Lasse Huttuselta , miten se on mahdollista. Yleensä ongelmat korjataan vuorokaudessa Lasse Huttusen mukaan tilanne, jossa paketti on jumissa automaatissa toista viikkoa, on sekä erittäin poikkeuksellinen että äärimmäisen harmillinen asiakkaan näkökulmasta.  Yleensä pakettiautomaatteihin liittyvät ongelmat pystytään korjaamaan seuraavaan päivään mennessä. Huttunen toteaa, että tekniikkaan liittyy aina silloin tällöin ongelmatilanteita. Postin pakettiautomaattien kautta kulkee kymmeniä tuhansia paketteja joka päivä. – Onneksi ongelmatilanteet ovat äärimmäisen harvinaisia, hän arvioi. Pakettiautomaattien ongelmat johtuvat Huttusen mukaan useimmiten mekaanisista vioista. Yleensä joko ovi tai lukko eivät toimi. Joskus ongelmien taustalla on myös ilkivaltaa, jolloin joku on saattanut esimerkiksi vääntää lukkoa. Huttunen kertoo, että Postin Smartpost-automaatteja on tänä päivänä noin 1 500. Määrä on kasvanut voimakkaasti muun muassa siksi, että yhä isompi osa Postin lähetyksistä kulkee automaattien kautta.