Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Satakunta Koronavirus Live Urheilu Ajanviete Näköislehti Kulttuuri Porilaine Tähtijutut

Satakunnan Kansan asiakaspalvelupiste suljetaan, palvelu jatkuu verkossa ja puhelimessa

Satakunnan Kansan asiakaspalvelu toimii jatkossa puhelimen välityksellä ja sähköisiä kanavia pitkin. Porin Pohjoisrannassa sijaitseva Puuvillan asiakaspalvelupiste suljetaan. Sanoma Media Finland päätti Aluemedioiden eli Aamulehden, Satakunnan Kansan ja paikallislehtien fyysisten asiakaspalvelupisteiden sulkemisesta yt-neuvotteluiden päätteeksi. Muutoksen seurauksena päättyy yhteensä seitsemän työsuhdetta. – Satakunnan Kansa on aina läsnä Satakunnassa, ja toimitus pitää entiseen tapaan tiiviisti yhteyttä lukijoiden kanssa. Muutos koskee tilaus- ja ilmoitusasioiden konttoriasiointia, sanoo Satakunnan Kansan vastaava päätoimittaja Tomi Lähdeniemi . – Toimituksen tavoittaa entiseen tapaan puhelimella ja sähköpostilla sekä juttukeikoilla, Lähdeniemi sanoo. Muutoksen taustalla ovat taloudelliset syyt, asiakaspalvelupisteiden ylläpito ei ole enää taloudellisesti kannattavaa. – Palvelupisteiden asiakasmäärät ovat laskeneet jo pidempään ja koronavirustilanne johti siihen, että pisteet suljettiin kokonaan, sanoo Sanoma Media Finlandin asiakaspalvelusta ja telemyynnistä vastaava johtaja Johanna Maula . Vaikka virustilanne on helpottanut, palvelupisteiden asiakasmäärien ei uskota enää palaavan vanhalle entiselle tasolle. Epidemian aikana ihmiset ovat alkaneet yhä enemmän hoitaa asioitaan esimerkiksi puhelimessa tai verkon chat-palvelussa. – Uudelleenorganisoinnin ja yt-neuvottelujen tuloksena lehtien toimipisteistä valitettavasti päättyy seitsemän työsuhdetta. Nämä henkilöt ovat olleet työpaikoillaan näkyvissä rooleissa ja tehneet tärkeän työn asiakkaidemme palvelemiseksi. Haluan kiittää siitä ja toivottaa kaikkea hyvää jatkoon, Maula sanoo. Yt-neuvottelut koskivat ainoastaan palvelupisteissä työskennelleitä työntekijöitä, eivät Satakunnan Kansan tai muiden lehtien muuta henkilökuntaa. Satakunnan Kansan toimitus pysyy Puuvillan toimitiloissa Pohjoisrannassa, joskin koronaepidemian vuoksi suuri osa toimituksesta jatkaa edelleen etätöissä. Satakunnan Kansan asiakkaiden käytössä on verkossa toimiva asiakaspalvelu osoitteessa asiakaspalvelu.aluemediat.fi/satakunnankansa/ sekä puhelinpalvelu. Puhelimessa, sähköpostitse ja verkossa voi hoitaa sekä tilaukseen, asiakkuuteen että esimerkiksi ilmoituksiin liittyviä asioita. Puhelinpalvelu vastaa kello 8–17 numerosta 010 665 8300 (puhelun hinta 0,084 €/min.), sähköpostiosoite on asiakaspalvelu.aluemediat@sanoma.fi Postin varhaisjakelun jakelupäivystys: - Satakunta puh. 0100 4080 (pvm/mpm), arkisin klo 6.00-16.00, viikonloppuisin klo 6.00-12.00 Muu jakelupäivystys: - Eurajoki ja Rauma; Marva Median varhaisjakelu puh. 0800 398 336 (maksuton numero), ti, to-pe klo 6.00-9.00 ja la-su klo 6.00-10.00. Postin päiväjakelu puh. 010 665 8300 (0,084€/min), ma ja ke klo 8.00-16.00. - Kihniö, Siikainen ja Suodenniemi puh. 010 665 8102 (0,084€/min), arkisin 8.00-17.00.