Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Tähtijutut Satakunta Urheilu Näköislehti Testit ja visat Porilaine Kulttuuri Live

Suomi-Areenassa kävi 73 000 henkeä, vain tuhat jäi puuttumaan kaikkien aikojen kävijäennätyksestä

Suomi-Areenan kävijämäärä kipusi tänä vuonna 73 000 henkeen. Luku on ennätystasoa, sillä tapahtuman kaikkien aikojen kävijäennätys tehtiin vuonna 2017, jolloin kävijöitä oli vain tuhat enemmän kuin tänä vuonna. Tämän kesän vetonauloja olivat muun muassa puheenjohtajatentti, joka veti Porin torin täyteen väkeä sekä DNA:n konsertti, johon saapui 8 500 kuulijaa. Myös OAJ:n järjestämä pop-up-koulu kiinnosti yleisöä, ja päivän aikana nykykouluun kävi tutustumassa yli 2 000 kävijää. – Olemme suorastaan hämmästyneitä, että oikukkaasta säästä huolimatta yhteiskunnallinen keskustelu keräsi näin paljon ihmisiä paikalle, sanoo Suomi-Areenan vastaava tuottaja, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtaja Mari Haavisto . Myös nuoria oli liikkellä Suomi-Areenan aikaisemman kävijätutkimuksen mukaan puolet kävijöistä on alle 45-vuotiaita. Digitiimin vetäjä Kristoffer Ignatiuksen mukaan asia näkyi myös tänä kesänä. – Oli hienoa nähdä, että nuoret ja nuoret aikuiset lähtivät aktiivisesti haastamaan keskustelijoita sekä paikan päällä Porissa että sosiaalisessa mediassa, Ignatius sanoo. Suomi-Areenan hiilijalanjälki on tulevaisuudessa nolla Ensi vuoden Suomi-Areenassa puhutaan kestävän kehityksen aiheista. Suomi-Areena kertoo tiedotteessaan, että se haluaa tulevaisuudessa olla hiilineutraali tapahtuma. Syksyllä aletaan työstää Suomi-Areenan vastuullisuusohjelmaa, jossa määritellään tapahtuman sosiaaliset, taloudelliset ja ympäristövastuut pitkälle tulevaisuuteen. Ohjelman keskeiset hankkeet käynnistetään ensi vuonna ja ne on sidottu YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin. – Olemme todella innoissamme vastuullisuusohjelmasta ja suhtaudumme työhön kunnianhimoisesti, sillä haluamme, että teoillamme on todellista vaikutusta sekä omaan että yhteistyökumppaneittemme työhön, sanoo Mari Haavisto.