Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Satakunta Urheilu MM-kiekko Eurovaalikone Näköislehti Lukemisto Porilaine Kulttuuri Eurovaalitulos

Stockmann aloittaa isot yt-neuvottelut: koskevat 1600 työntekijää

Stockmann kertoo tiedotteessa uudistavansa strategiaansa, jotta tavaratalojen ja verkkokaupan kilpailukyky vahvistuisi. Yhtiön mukaan kyse on kahden vuoden muutosprosessista, jossa keskeisessä roolissa on muoti ja tyyli. – Muutamme muodin, kauneuden ja kodin valikoimaa vahvemmin korkealaatuiseen premium-tarjontaan ja tarjoamme ainutlaatuisten ja vastuullisten brändien uutuuksia, tiedotteessa kerrotaan. Yhtiö näkee esittelemälleen premium-konseptille kysyntää ”kaikissa niissä kaupungeissa, joissa on tällä hetkellä tavaratalo”. Digikauppa kasvuun Lisäksi stockmann.comin osaksi avautuu kuluvan kesän aikana yhtiön kumppanien tuotteita tarjoava markkinapaikka. – Erityisesti Hullut Päivät -kampanjan aikana verkkokaupan osuus on kasvanut nopeasti, ja hullutpaivat.comin myynti oli tänä keväänä jo samalla tasolla kuin Helsingin lippulaivatavaratalossa. Merkittävään myynnin kasvuun pyritään myös stockmann.com-verkkokaupan osalta. Yhtiö tahtoo yksinkertaistaa organisaatiorakennettaan. Tavoitteena on vähentää kustannuksia kevääseen 2021 mennessä vähintään 40 miljoonalla eurolla, josta merkittävä osa näkyisi jo vuoden 2020 tuloksessa. Henkilöstöön kohdistuvat säästöt olisivat arviolta alle kolmasosan tavoitteesta, ja yli kaksi kolmasosaa olisi muita säästöjä. Toimenpiteiden arvioidaan johtavan enintään 160 työntekijän vähennykseen Suomessa. Stockmann ei aio vähentää neuvotteluissa tavaratalojen myyjien määrää.