Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Satakunta Urheilu Näköislehti Lukemisto Kulttuuri Porilaine Pori Jazz

Timanttiset-konkurssissa uusi käänne – Sandberg ja ketjun oma tuotemerkki toimittavat sormukset sittenkin

Timanttiset-ketjun yrittäjät kustantavat Romanssi-tuotemerkin sormukset asiakkaille konkurssiin menneen osakasyritys FG Retail Oy:n puolesta. Romanssi-tuotemerkki on Timanttiset-ketjun oma brändi. FG Retail Oy:n konkurssin vuoksi toimittamatta jäi noin 20 tuotetta. Timanttiset-ketjun toimitusjohtajan Sami Koskisen mukaan näistä 7 tai 8 kuuluu Romanssi-sarjaan. Koskisen mukaan liikkeiden myyjät eivät olleet tietoisia konkurssista etukäteen. Asiakkaiden maksut Romanssi-sormuksista on suoritettu konkurssiin menneelle FG Retail Oy:lle, mutta muut Timanttiset-ketjun yrittäjät kustantavat nämä sormukset asiakkaille sovituilla kauppaehdoilla. Koskisen mukaan näin voidaan toimia, koska kyseessä on ketjun oma tuote. – Muiden sormusvalmistajien tuotemerkkien osalta emme pysty ottamaan kantaa, Koskinen sanoo. Myös Sandberg lahjoittaa sormukset Aiemmassa jutussa esiintyneen Saara Atulan menetetty kihlasormus kuului Sandbergin mallistoon. Atula kertoo nyt, että Sandberg on päättänyt toimittaa hänelle tilatun sormuksen. – Minusta on ymmärrettävää, että valmistajat eivät mielellään vain anna sormuksia pois, hehän ovat konkurssin vuoksi kärsineet yhtä lailla tappioita. Nyt siis kuitenkin Sandberg on päättänyt lahjoittaa jo nimetyt sormukset asiakkaille. Itsekin sain juuri sormukseni, Atula kertoo. Timanttiset-ketju on 12 yrittäjän muodostama myymäläketju, johon kuuluu yhteensä 73 myymälää. FG Retail Oy:n konkurssi ei vaikuta ketjun muihin myymälöihin. Verkkokaupan tilaajille ei ole FG Retail Oy:n konkurssin yhteydessä seuraamuksia. Kaikki Timanttiset-verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan asiakkaille normaalisti.