Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Satakunta Urheilu Näköislehti Lukemisto Kulttuuri Porilaine Testit ja visat

Alma Median tulos parani koko alkuvuonna – digitaaliset liiketoiminnot vahvassa kasvussa

Alma Media paransi tulostaan 14,9 miljoonaan euroon vuoden toisella neljänneksellä. Vuotta aiemmin huhti–kesäkuun oikaistu liikevoitto oli 12,9 miljoonaa euroa. Liikevaihto pysyi liki ennallaan 88 miljoonassa eurossa, kun se vuotta aiemmin oli 88,9 miljoonaa. Alma Consumerin digitaalinen liikevaihto kasvoi 10 prosenttia. Myös tammi–kesäkuun tulos parani vuodentakaisesta. Oikaistu liikevoitto oli 29,3 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 25,1 miljoonaa. Liikevaihto puolestaan laski 173 miljoonaan euroon 181,1 miljoonasta eurosta. – Alma Talentin digitaalisten sisältöjen myynnin kehitys oli katsauskaudella Suomen medialiiketoiminnassa vahvaa: digisisältötuotot kotimaan talous- ja ammattimedioissa kasvoivat 24 prosenttia ylittäen printtituotteiden laskun. Segmentin liikevaihtoa painoivat mainonnan lasku sekä myydyt ja lopetetut toiminnot. Digitransformaatiomme eteneminen ja sen positiivinen vaikutus kannattavuuteemme näkyi myös Alma Consumerin liiketoiminnassa huhti–kesäkuussa. Raportointikaudella kasvoivat niin alueellisten medioiden digisisältömyynti kuin segmentin kaikkien medioiden digimainosmyynti, erityisesti sisältömarkkinointi ja mobiilimedian mainosmyynti, toimitusjohtaja Kai Telanne toteaa. Alma Median arvio kuluvan vuoden kehityksestä pysyy ja liikevaihdon odotetaan olevan viime vuoden tasolla. Liikevoiton odotetaan kasvavan. Vuoden 2018 liikevaihto oli 354,6 miljoonaa euroa ja oikaistu liikevoitto 57,3 miljoonaa euroa.