Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Tähtijutut Satakunta Urheilu Näköislehti Testit ja visat Porilaine Kulttuuri

Raumalle kuusi uutta imagonnostajaa – jääkiekko vahvin laji sponsoroinnissa

Kuusi uutta sopimuskumppania tekee tunnetuksi ja markkinoi kuluvana vuotena Rauman kaupunkia. Kaupunginhallitus hyväksyi markkinointiyhteistyösopimukset. Sponsorihakemuksia tuli kaikkiaan kahdeksan. Rauma tavoittelee valtakunnallista ja kansainvälistä näkyvyyttä kulttuurin ja urheilun tukemisella ja niiden saamalla huomiolla. Rahallisesti suurimman tukipotin saa urheilu ja sen lajeista jääkiekko. Tämän vuoden budjetissa markkinointiyhteistyöhön on varattuna yhteensä 100 000 euroa. Kuluvalle myönnettyjä tukirahasummia on leikattu 20 prosenttia. Syynä on Vakaa ja vahva Rauma -talousohjelma, jolla etsitään 15 miljoonan euron kululeikkauksia tai vaihtoehtoisesti toiminnan tehostustoimia. Uudet Rauman yhteistyökumppanit ovat Helsingin Barokkiorkesteri (1600 euroa), keihäänheittäjä Julia Valtanen (2080 e), golfaaja Ella Salminen (2 080 e), Rauman Lukko ry. naisten joukkue (1 200 e), RMJ-festivaali Suomen Elämyspalvelu Oy (8 000 e) ja Rasti-Lukko ry:n sprinttisuunnistuksen kilpailuviikonloppu (4 000 e). Kolmivuotisten sopimusten kumppaneina ovat 2017–2019 Rauma Blues, Rauma Festivo, Fera, Blue Sea Film Festival, taiteilijavierasohjelma Raumars ja Rauman Poikasoittokunta. Rauman Lukko Oy:n kanssa kaupungilla on vuoteen 2021 ulottuva markkinointiyhteistyösopimus. Vuosittainen sponsorointi on 23 000 euroa. Lisäksi kaupungilla on Äijänsuon areenalla aitio, jonka vuosikustannus on 19 000 euroa.