Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Satakunta Urheilu MM-kiekko Eurovaalikone Näköislehti Lukemisto Porilaine Kulttuuri Eurovaalitulos

Pori meni taas tunteisiin, mutta rukkasia ei kannata antaa vitsillä

Useimmat töitä joskus hakeneet ovat saaneet paluupostissa "valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" -viestin. Moni työnantaja on asian suhteen konservatiivinen ja noudattaa hienotunteista linjaa. Onhan se yleensä pettymys, kun työpaikka ei osu kohdalle. Varsinkin, jos takana on pidempi jakso työnhakijana. Sitten on Porin kaupunki, joka näyttää, että pakit voi antaa monella tavalla. Pori haki alkuvuodesta viestintäsuunnittelijaa videolla , joka oli brändin mukaisesti #erittäinouto. Siinä viestintäyksikön päällikkö Salla Rajala kertoo 1990-luvun Aromipesä-mainoksista tutulla intonaatiolla "emme halua jättää ketään kylmäksi ja tunteisiin Pori menee aina". Niinhän se menee. Torilla leukailijat pohtivat, että toivottavasti löytävät jonkun, joka osaa tehdä videoita. Kaupunki osoitti esimerkillistä työnantajapolitiikkaa siinä, että edes vastasi niille, jotka eivät tulleet valituksi. Kaikki eivät niin ikävä kyllä tee, edes viestintäalan yritykset. Torjuntakirjeessä Pori kutsui työhakemuksia rakkaudentunnustuksiksi, joita lähettivät rakkaaksi hakeneet. Työnhaku jos mikä on monelle vakava asia. Varsinkin heille, jotka lähettävät kymmeniä hakemuksia, saattaa olla huumori vähissä, kun aktiivimalli hengittää niskaan. Huumori on hyvästä, mutta rukkaset, niin työelämässä kuin siviilissä, kannattaa hoitaa jollain muulla keinolla. Vaikka olisihan se rehevää todeta yökerhon tanssilattialla, että teitä hakijoita oli nyt 61 ja jatkan lämmittelyä niiden 12 kanssa, joille olen lähettänyt ennakkotehtävän. Porilla on maine kaupunkina, jossa parkkipirkkojenkin rekrytoinnista saadaan aikaiseksi poliittinen jäsenkirjakamppailu, mutta on viime vuosina saatu hyvääkin aikaan. Hajuvesikampanja ja entisille porilaisille lähetetyt rakkauskirjeet toivat kaupungille positiivista julkisuutta. Brändiuudistus oli visuaalisesti piristävä tempaus, vaikka pyöräilevä karhu saattoikin olla kopioitu idea. Kaikkiaan on ihan kiva, että Pori ei toista samaa markkinointijargonia kuin moni muu kaupunki, vaan on keksinyt ihan omat markkinointijargonit. Seuraavaksi kannattaa varmaan keskittyä työnantajamielikuvaan.