Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Satakunta Koronavirus Live Urheilu Ajanviete Näköislehti Kulttuuri Porilaine Tähtijutut

Miksi sähköauton käyttäjä saa tankata ilmaista sähköä autoonsa tankkauspisteissä? – kotitalouksienhan pitäisi se ilmainen sähkö saada

Seuraan hyvin läheltä kahden kehitysvammaisten asumisyksikön toimintaa Porissa, Tyrnin ja Kuusen. Haluaisin kiittää kaikkia hoitajia vastuullisesta, lämminhenkisestä ja välittävästä läheisteni hoidosta. Hoitotyö kehitysvammaisten ihmisten kanssa vaatii kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. Hoitajat tekevät näinä vaikeinakin aikoina vaativaa työtä sydämellään. Ei ole helppoa vahtia etäisyyksiä tai hygieniaa näissä yksiköissä. Toimintaa yksiköissä on rajoitettu, mutta kaikkea kivaa he ovat keksineet silti asukkaille. Kiitos, teette arvokasta työtä. T: Johanna Nousiainen Valtakadulla entisen oluttehtaan tontille rakennetaan kerrostaloa. Asia on ihan ok, mutta miksi ihmeessä siellä rakennuksessa palaa valot joka yö? Valot häikäisevät Otavankadun päässä olevan talon huoneita öisin. En ymmärrä, miksi sähköauton käyttäjä saa tankata ilmaista sähköä autoonsa tankkauspisteissä. Ei mahdu minun kalloon tuollainen matematiikka. Kotitalouksienhan pitäisi se ilmainen sähkö saada. Sehän on peruselinehto kaikilla, oli auto ei. Kun syksy saapuu, suomalaisia patistellaan ottamaan kausiflunssarokote. Tavoite on, että koronatestejä voitaisiin vähentää. Ei kuitenkaan voida mennä siihen, että vain kyseisen rokotteen ottaneet flunssaiset testataan. Menin armeijaan vuonna 1964. Painoin tuolloin 108 kiloa. Tulin takaisin vuonna 1965 ja painon 75 kiloa. Kun alokasaikana tultiin harjoituksista, alikessut kantoivat varusteet. Jos naiset haluavat armeijaan, se on ok. T: Jukka Jalonen, reservin kessu Torivessojen kirjoittelu tuo mieleen entisen Neuvosto-Viipurin aseman käymälän. Sen ovella mummeli tienasi leipänsä vuokraamalla kumisaappaita. Ja tarpeeseen tulivatkin. T: Pinomäen saapas Ei kannata arvostella lampaanlaiduntajia, jos itse saa joka kuukausi palkan työmäärästä riippumatta ja kahdeksan tunnin jälkeen pääsee vapaalle. Ennen hoidettiin sudet keihäillä, ansoilla ja pyssyillä pois karjan kimpusta. Nyt kumarrellaan niitä päättäjiä, joilla on helppo elämä ja taattu paksu tilipussi. Kauppaketjut uhoavat taas hintojen alentamisesta isoin otsikoin. Mutta pientä vihjettä ei anneta siitä, mikä taho lystin maksaa. Se on tuottajaporras sekä jalostus. Mutta kukapa siitä välittää. T: Matti Tuominen Rautateiden pitäisi olla päästöjen vähentäjiä ja kansan palvelijoita, eikä mitään pörssikurssiparatiiseja, kun ne pidetään yllä kansan verovaroilla. Marjaverkkojen käyttäjä, jos on pakko huputtaa verkolla ja vielä kuorruttaa maa ympäriltä ja latvukset vapaina verkosta, niin yritätkö pyydystää, tappaa tai rampauttaa ne harvat siilit tai linnunpojat, jotka erehtyvät pihallesi tulemaan? Suomi haluaa loistaa ilmastonmuutoksen torjunnan eturintamassa nostamalla polttoaineveroja. Kulutukseen se ei paljoa vaikuta, koska ihmisten ja tavaroiden pitää edelleenkin liikkua. Veron korotus vaikeuttaa yrittäjien ja erityisesti haja-asutusalueen ihmisten elämää. Se ei ilmeisesti nykyhallitusta hetkauta, kun ei viitsitä miettiä muita oikeudenmukaisempia verokohteita. Eikö mikään riitä? Minua alkoi naurattaa Porin Terrassa. Oli myynnissä hienoja hyönteishotelleja ja hotellin vieressä oli hyönteismyrkyt. Kumpaa siis ostan? Ensin vissiin sen hyönteishotellin ja kun asukkaat saapuvat, alan huitoa myrkkyä. Lähetä numeroon 13524 tekstiviesti: TEKSTARI (väli) viestisi. Viestin hinta on 90 senttiä. Julkaistusta tekstareista yksi palkitaan kuukausittain 50 eurolla.