Kaupallinen yhteistyö

Yrittäjien tarinat esiin

Satakunnan Yrittäjien uutisia näkyy helmikuun alusta alkaen Satakunnan Kansan verkkosivuilla. Yhteistyön tavoitteena on tehdä paikallisia yrittäjiä ja yrittämistä entistä tunnetummaksi.

Yrittäjien tarinat esiin

Satakunnan Yrittäjien koulutus- ja tiedotuspäällikkö Tarja Aho ja toimitusjohtaja Markku Kivinen sekä Satakunnan Kansan sisältömarkkinoinnin tuottaja Anu Mattila ja myyntijohtaja Hanna Jalonen suunnittelivat maanantaina tulevan yhteistyön muotoja.

Satakunnan Yrittäjät ja Satakunnan Kansa aloittavat helmikuun alussa kaupallisen yhteistyön, joka tuo yrittäjistä ja yrittämisestä kertovia artikkeleita Satakunnan Kansan verkkosivuille.

– Haluamme parantaa yrittäjien toimintaedellytyksiä, ja kertoa suurelle yleisölle yritysten toiminnasta. Olisi hyvä, että etenkin nuoret harkitsisivat yrittäjyyttä vaihtoehtona ja näkisivät sen positiivisena mahdollisuutena, sanoo Satakunnan Yrittäjien toimitusjohtaja Markku Kivinen. Nuoret viihtyvät verkossa, ja siksi aiempaa suurempi diginäkyvyys on Satakunnan Yrittäjille tärkeää. Aluejärjestön printtilehti Satakunnan Yrittäjä ilmestyy silti jatkossakin.

– Haluamme saada Satakunnan Kansan sähköisen näkyvyyden. Yrittäjäuutisissa voimme välittää yrityksille tietoa nopeasti tarvittaessa, esimerkiksi vaikka niissä tilanteissa, kuin huomaamme, että liikkeellä on laskuhuijauksia tai muuta vastaavaa, Kivinen sanoo.

Yrittäjien näkyvyys Satakunnan Kansan verkkosivuilla ja mobiilisovelluksessa on niin kutsuttua sisältömarkkinointia. Sisältömarkkinointi kasvaa kovaa vauhtia koko media-alalla, mutta vastaavaa yrittäjien ja maakuntalehden yhteistyötä ei tehdä muualla Suomessa.

– Tavoitteena on tehdä lukijalle kiinnostavaa ja merkityksellistä sisältöä, linjaa Satakunnan Kansan myyntijohtaja Hanna Jalonen. Toiveena on, että myös satakuntalaisen yrityselämän monipuolisuus tulisi aiempaa selvemmin esille.

– Jos tavallista kadunkulkijaa pyytää nimeämään parikymmentä satakuntalaista yritystä, niin usein kuuden – seitsemän jälkeen hän alkaa vähän pohtia, Markku Kivinen sanoo.

Hänestä uusi yhteistyö sopii hyvin yhteen orastavan nousukauden kanssa.

– Kun lähellä olevat ihmiset kiinnostuvat, voi yritys investoida toimintaansa ja saada asiakkaita myös muualta.

Yrittäjien uutiset näkyvät myös Alma Median satakuntalaisissa paikallismedioissa Kankaanpään Seudussa, Sydän-Satakunnassa, Merikarvia-lehdessä ja Luoteisväylässä.

– Omia uutisia tulee joka viikko, sanoo Satakunnan Yrittäjien viestintä- ja koulutuspäällikkö Tarja Aho. Satakunnan Yrittäjät kerää ideoita uutisiinsa paikallisyhdistyksiltä, ja niitä voi toimittaa myös Yrittäjien toimistolle.


Kaupallinen yhteistyö

Lue myös